איך לבחור אבקת חלבון?

אבקת החלבון התחילה את דרכה בארצות הברית, וכעבור מספר שנים,עקב הביקוש הנרחב שלה, מצאה את עצמה גם על מדפי החנויות בישראל. צריכת אבקת החלבון נעשית לרוב על ידי אנשים העוסקים באופן קבוע בכושר אנאירובי אשר רוצים להגיע למסת השריר הרצויה. ישנם סוגים שונים של אבקות חלבון, אשר מיועדים למטרות שונות. על מנת לקבל את התוצאה הרצויה, חשוב לדעת את ההבדלים בין האבקות חלבון השונות. במאמר הבא נפרט על מספר אבקות חלבון מומלצות, השארו עמנו…

אבקת חלבון מי גבינה מבודד

חלבון זה,שמקורו ממי גבינה, עובר תהליך של סינון ובידוד ובשל כך מצויה בו כמות קטנה מאוד של לקטוז. יעילות זו באה לידי למען אותם אנשים אשר רגישים ללקטוז ויכולים לצרוך את אבקת החלבון ללא סכנה לתגובה אלרגית. חלבון זה עשיר בחומצות אמינו ונספג בדם במהירות גבוהה לאחר האימון.

אבקת חלבון קזאין

חלבון הקזאין מתעכל לאט, ובכך מאפשר שחרור איטי ויציב של חומצות אמינו לזרם הדם לאורך זמן (עד כ7 שעות). עקב כך, נמצא כי חלבון זה יעיל ביותר בשימור על רקמת השריר ומומלץ לצרוך אותו לפני השינה כאשר גופך זקוק לתחזוק למשך 6-8 שעות השינה. לכן, אם בחרת באימון בשעות הערב, צריכת חלבון זה (בעל התפרקות איטית וממושכת) תהיה עדיפה על צריכת חלבון מי הגבינה, אשר מתפרק מהר.

אבקת חלבון תשלובת חלבונים (Protein Blend)

אבקת חלבון המורכת ממספר חלבונים: חלבון מי הגבינה (Whey) , חלבון הביצה (אלבומין), וחלבון החלב (קזאין). שילוב חלבון הביצה והחלב מאפשר שחרור איכותי ואיטי של חומצות אמינו עד כ6 שעות. זאת ועוד, אבקת חלבון זו עשירה בחומצות אמינו יותר מאשר חלבון הקזאין ומי הגבינה. בשנים האחרונות מחקרים הראו כי תשלובת אבקת החלבון מהווה יעילות גבוהה יותר בשמירה ממושכת על מסת השריר לאורך היום מאשר אבקת חלבון ממקור יחיד.

חשוב לדעת

על כל אריזת אבקת חלבון אשר קונים חייב להיות פירוט של החומצות האמיניות המצויות בו. יש לשים לב כי גלוטמין מצויה בפירוט זה שכן זוהי חומצה אמינית חיונית בשמירה על מסת השריר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *