מה לאכול לפני ואחרי אימון?

תזונה נכונה היא מרכיב הכרחי לשמירה על אורח חיים בריא, ובמיוחד לאנשים אשר מבצעים פעילות ספורטיבית בקביעות. אופן צריכת המזון לפני ואחרי האימון משפיעה על איכות האימון. תזונה לקויה לפני האימון עלולה להביא לתשישות ולכבדות. בנוסף, אכילה לא נכונה אחרי הכושר תביא לתוצאות לא רצויות. במאמר זה נעסוק על מה לאכול לפני ואחרי אימון.

מה לאכול לפני האימון?

מבין אבות המזון, הפחמימות הן הדבר החשוב ביותר לו הגוף זקוק לפני אימון. הפחמימות מספקות את האנרגיה הדרושה לגוף תוך כדי האימון. על מנת לשמור על רמת אנרגיה גבוהה במהלך האימון, מומלץ לאכול מאכלים העשירים בפחמימות מורכות. אלה הסוכר מתפרקות לאט, ובכך מספקות אנרגיה לזמן ממושך. פחמימות מורכבות ניתן למצוא בין היתר בתפוח אדמה,פסטה מקמח מלא,אורז מקמח מלא,וקטניות. את פחמימות אלה יש לצרוך כ3-4 שעות לפני האימון על מנת למנוע כבדות במהלך האימון. בנוסף, כחצי שעה – שעה לפני האימון מומלץ לצרוך מנה קטנה של פחמימות פשוטות בכדי לתת לגוף אנרגיה תוך זמן קצר. הפחמימות הפשוטות מתפרקות מהר תוך מתן מהיר ויעיל של אנרגיה לגוף לפני האימון. מאכלים בעלי פחמימות אלו ניתן למצוא בדבש,בננה,תמר, צימוקים ועוד.

מה לאכול אחרי האימון?

מיד לאחר סיום האימון, חשוב לאכול מאכלים המורכבים מפחמימות פשוטות על מנת לחדש את מאגר האנרגיה בגוף. אפשר לאכול חטיף אנרגיה או 2-3 פירות יבשים\טריים. כמו כן, לאחר 45 דקות מתום הפעילות הגופנית מומלץ לאכול מאכלים עשירים בחלבונים, אשר תפקידם לבנות את השרירים אשר פעלו במהלך הפעילות הגופנית. צריכת חלבונים בכמות מספקת תביא לבניית השריר ולתוצאות יעילות של האימון. כמו כן, אנשים המעוניינים להעלות את מסת השרירים שלהם צריכים לאכול בהתאם. אכילה פחותה של חלבונים תביא לירידת במסת השריר ובכך יעילות האימון תפחת. מאכלים אשר עשירים בחלבונים ניתן למצוא בין היתר בבשר,עוף,טונה,ביצים וגבינות. אנשים בעלי תזונה צמחונית יכולים למצוא מאכלים עשירים בחלבונים בקטניות (סויה,שעועית,פול,חומוס), אגוזים, שקדים, בוטנים, שומשום,זרעי צ'יה,פשתן, ובדגנים (חיטה, שעורה, אורז ועוד).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *